Conduït per un conjunt de regles basades en aleatorietat i probabilitats, genera per si mateix una infinitat de partitures gràfiques. Aquestes partitures es transformen en música automàticament gràcies a algorismes de síntesi sonora, difuminant els límits entre partitura i espectrograma.
Les imatges resultants poden emmarcar-se dins de la tradició de la notació gràfica que va cobrar força entre els compositors de segle xx (John Cage, Iannis Xenakis, Karlheinz Stockhausen, Morton Feldman...), i que va permetre a la música alliberar-se de la rigidesa dels pentagrames clàssics.
FORMS ha estat «somiant» sense interrupció durant més de 2.000 hores i transmetent aquests somnis musicals visuals en línia a twitch.
Després d'un merescut descans, i per a l'exposició a Display, FORMS es materialitza com una videoprojecció panoràmica. Quan els elements gràfics travessen la línia de lectura es transformen en freqüències sonores. La brillantor i l'altura dels píxels determinarà el volum i l'altura tonal de les freqüències -les més agudes a la part superior, les més greus a la part inferior- creant una composició audiovisual en temps real que mai més es repetirà.